Výstupy školního vzdělávacího programu Základní školy Bernarda Bolzana po absolvování 5. ročníku | |
Ústní projev | Žák vyslovuje foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. Žák sdělí ústně základní údaje o své rodině. Aktivně se zapojí do jednoduché, pečlivě vyslovované konverzace a pochopí její obsah. Umí sestavit krátký dialog. |
Psaní | Žák dokáže jednoduchými větami popsat známý obrázek. |
Čtení | Žák rozumí jednoduchým větám vztahujícím se k osvojenému tématu. Žák rozumí známým každodenním výrazům. |
Poslech | Žák rozumí jednoduchým větám a pokynům vztahujícím se k osvojenému tématu. Žák rozumí známým každodenním výrazům. |
Na konci 4. ročníku dosáhne úrovně „A0“, která není dle společného evropského referenčního rámce stanovena.
Ústní projev – dokáže splnit jednoduché instrukce, odpovědět na jednoduché otázky týkající se jeho osoby a jeho rodiny, dokáže vytvořit jednoduché věty o sobě
Psaní – dokáže napsat jednoslovné odpovědi na jednoduché otázky, dokáže správně psát známá slova
Čtení – rozumí známým slovům a otázkám
Poslech – rozumí jednoduchým otázkám, týkajících se jeho osoby a jeho rodiny, dokáže ukázat správný obrázek podle poslechu, dokáže umístit objekt na správné místo
Výstupy školního vzdělávacího programu Základní školy Bernarda Bolzana po absolvování 7. ročníku |
|
Ústní projev | Žák se zapojí do jednoduché konverzace vedené běžnými a pečlivě vyslovovanými výrazy. Žák sestaví jednoduché otázky sestaví odpovědi na ně. Žák dokáže sdělit základní údaje o každodenních situacích a dokáže se domluvit jednoduchým způsobem v denních situacích. |
Psaní | Žák sestaví jednoduché sdělení v písemné formě a formuluje reakci na něj. Žák sestaví blahopřání, pozdrav, napíše jednoduchý e-mail. Žák zvládá základy písemného projevu. Žák napíše jednoduchá sdělení za použití správných gramatických struktur a vět. |
Čtení | Žák v textu vyhledá potřebnou informaci a odpověď na otázku. Žák rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici a obsahu autentických materiálů přiměřené úrovně. Žák používá dvojjazyčný slovník. |
Poslech | Žák rozumí jednoduchým pokynům při práci a dokáže na ně adekvátně reagovat. Žák rozumí základním frázím a jednoduchým větám. Podle poslechu dokáže z rozhovoru porozumět informacím a reprodukovat je běžnými výrazovými prostředky. |
Na konci 6. ročníku dosáhne úrovně A1společného evropského referenčního rámce, který je definován:
Ústní projev – komunikuje při provádění rutinních úkolů vyžadujících jednoduchou a přímou výměnu informací o známých tématech, umí klást otázky a odpovídat na ně, umí jednoduše konverzovat o běžných situacích (rodina, místopis, záliby)
Psaní – umí napsat jednoduchý stručný text, umí vyplnit formuláře obsahující osobní údaje, umí napsat jednoduchý osobní dopis, např. poděkování.
Čtení – rozumí známým názvům, slovům a velmi jednoduchým větám, např. v oznámeních, na plakátech, v inzerátech, umí číst jednoduché texty, vyhledá informace v reklamách, prospektech, jídelních lístcích atd., rozumí jednoduše napsaným krátkým dopisům
Poslech – rozumí větám a často používaným slovům v oblasti, k níž má bezprostřední vztah ( rodina, záliby, přátelé), je schopen postihnout hlavní smysl krátkých, jasných a jednoduchých sdělení a oznámení
V druhém pololetí 6. ročníku doporučujeme složení zkoušek z jazyka FIT in DEUTCH 1 úrovně A1. Nadaní žáci mohou tuto úroveň zkoušky složit již ve druhém pololetí 5. ročníku.
Výstupy školního vzdělávacího programu Základní školy Bernarda Bolzana po absolvování 9. ročníku |
|
Ústní projev | Žák reprodukuje obsah promluvy a jednoduché konverzace, poskytne v rámci konverzace požadované informace, sestaví jednoduché sdělení týkající se situace související s běžnými každodenními situacemi ve škole. |
Psaní | Žák napíše jednoduchá sdělení a odpověď na sdělení za správného použití základních gramatických struktur a vět, zformuluje základní údaje o běžných každodenních situacích, vyplní základní údaje do formulářů. |
Čtení | Žák dokáže rozlišit zásadní informace od informací obsahově nedůležitých, porozumí úryvkům autentických textů převážně informativního charakteru, s porozuměním využívá informace z různých materiálů (časopisy, knihy,…), používá výkladový slovník, využívá ICT technologie k získání nových poznatků. |
Poslech | Žák rozumí obsahu promluvy a dokáže rozlišit zásadní informace od informací obsahově nedůležitých, porozumí úryvkům autentických textů informativního charakteru. |
Na konci 8. ročníku dosáhne úrovně A2 společného evropského referenčního rámce, který je definován:
Ústní projev – umí komunikovat v jednoduchých běžných situacích vyžadujících jednoduchou přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech, zvládne velmi krátkou společenskou konverzaci, i když obvykle nerozumí natolik, aby konverzaci sám dokázal udržet
Psaní – umí napsat krátké jednoduché poznámky a zprávy týkající se jeho základních potřeb, umí napsat velmi jednoduchý osobní dopis, představit se jednoduchými větami.
Čtení – umí číst krátké jednoduché texty, vyhledá konkrétní předvídatelné informace v jednoduchých každodenních materiálech (inzeráty, prospekty, jídelní lístky, jízdní řády..), rozumí krátkým jednoduchým osobním dopisům
Poslech – rozumí frázím a nejběžnější slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (základní informace o jeho osobě, rodině, nakupování,…), dokáže pochopit hlavní smysl krátkých jasných a jednoduchých zpráv, rozpozná téma diskuse, pokud lidé mluví pomalu a zřetelně
V druhém pololetí 8. ročníku doporučujeme složení zkoušek z jazyka FIT in DEUTSCH 2 úrovně A2.
V průběhu 9. ročníku absolvují žáci první část přípravy na dosažení úrovně B1 (Zertifikat Deutsch). Tuto zkoušku mohou složit na konci prvního ročníku střední školy. ZŠ Bernarda Bolzana nabízí jazykové kurzy v rámci další práce s absolventy.